BEAUTIFUL LONDON

London er så vakkert, elsker denne byen. Bildene er tatt for to år siden. Skal helt klart tilbake hit flere ganger, neste gang blir forhåpentligvis neste år. Da blir jeg og ta meg bedre tid til å se diverse severdigheter, i og med at det ble lite tid til det forrige gang. Har du vært i London før?

Heisann!

Jeg har bestemt meg for å skrive litt om språkreisen jeg var på i fjor sommer. Det ble jo så og si ingen oppdateringer under språkreisen, derfor tenkte jeg og skrive et litt langt innlegg nå(mest bilder). En av grunnene til at jeg velger å skrive om den, er for å ha noe å se tilbake på. Men også fordi jeg vet at mange liker å lese om reiser, og noen av dere vurderer kanskje språkreise selv? Da kan du få et større innblikk av hvordan det er å reise på denne bloggen.

Onsdag 3.juli 2013 satte jeg og bestevenninnen min, Tine kursen mot England. Der skulle vi bli i tre uker, noe vi gledet oss utrolig mye til. Når vi dro var vi veldig spente, vi var veldig gira på å møte de jentene vi hadde snakket litt med på forhånd. Jeg og Tine tok flyet fra Trondheim til Oslo tidlig på morgenen. I Oslo ble vi møtt av EF lederne og de vi reiste sammen med. Derretter tok vi flyet til London, og derfra tok vi en to timers busstur til Bournemouth. På kvelden ble vi møtt av vertsmor på en parkeringsplass, hvor alle bussene stoppet. Hun kjørte oss hjem, så fikk vi møte vertsfar og resten av kvelden snakket vi bare med dem.

Sightseeing i London

Dagen etter vi kom dro vi på sightseeing i London. Vi tok toget dit ganske tidlig som tok cirka 2 timer. Det var en utrolig koselig dag, men veldig varmt og vi gikk heeele tiden. Vi fikk sett London Eye, Big Ben, Buckingham Palace og litt forskjellige små steder. Ved slottet møtte vi faktisk Ross Lynch, som spiller i Austin & Ally på disney channel. Utrolig kult!

Bilde nr.1: usikker, men det var en plass vi hadde en liten pause. Nr.2: Big Ben(meg, Lotte og Tine) Nr.3: En dritkul EF leder Nr.4: Hele gjengen foran slottet. Nr.5: Meg, Ross Lynch og Tine. Nr.6: Det obligatoriske bilde av telefonbokser i London.

Dagene etter lærte vi blant annet EF dansen, fikk en liten omvisning i kursbyen, EF disco som vi hadde mellom 2-4 ganger i uken, skolen startet og vi hadde flere "Host family evenings". Vi hadde også diverse utflukter til Christchurch, Winchester, Oxford, en badepark kalt "Splashdown" tror jeg det var, summeranza, en båttur, museum i en naboby, laser spill og mere. Jeg og Tine skulle også egentlig være med på bowling, men vi hadde ikke fått med oss hvilken tid vi skulle møte, så vi rakk desverre ikke det. Endte opp med at vi hadde dratt hjem til vertsforeldrene og spist middag, så kom vi til byen i 7-8 tiden. Da ble det EF disco på oss istedet, haha.

Bilde nr.1: Bournemouth eye. Nr.2: Karusell på stranden. Nr.3: Piren på stranda. Nr.4: Lena. Nr.5 skolen. Nr.6: Tine, nabolag skiltet

Nr.1: En gjeng på Summeranza. Nr.2: Vertsfar, meg, vertsmor og Ryan(barnebarnet deres). Nr.3 og 4: Graduation! Nr.5: Meg og Tine på bussholdeplassen vår. Nr.6: Jentene!

Jeg og Tine hadde bestilt med to netter i Paris, ved ekstra betaling. Det var verdt det, sett bort ifra at jeg var syk disse dagene og nærmere gikk i søvne..derfor husker jeg ikke såå mye fra Louvre museet og det vi gjorde den dagen. Vi besøkte Eiffeltårnet, hvor jeg og Tine gikk opp til andre plattform, så tok vi heisen til toppen derifra. Utrolig opplevelse, vi hadde den utsikten!! Vi klarte og komme 15-20 minutter for seint til oppmøte da, så vi nesten ikke rakk "Paris by night" båtturen, hehehe. Det var også veldig fint, vi satt på en båt under alle bruene i Paris, blant annet den med masse nøkkel-låser på! :)

Jeg tok overraskende lite bilder på denne reisen, som jeg synes er litt dumt siden da husker jeg ikke alt. Jeg hadde uansett en herlig tur som jeg aldri vil glemme. I og med at jeg ikke har skrevet så detaljert her, må dere bare stille spørsmål. Blir mye lettere da for da vet jeg hva dere lurer på!

Har du vært i Bournemouth? Eller tenker du å dra på språkreise neste år?

Heihei!

Tine la ut et innlegg om hva hun hadde kjøpt seg, så jeg tenkte jeg kunne gjøre det samme. Er veldig fornøyd med innkjøpene og det ble litt under 500kr til sammen.

Skal bli bra med shopping i London i neste uke! :)

- SE

Hei!
I dag har vi vært på shopping, og jeg må si at shoppingen i England er såå mye bedre enn i Norge. Det er så mye mer utvalg her og lavere priser. De beste butikkene vi har vært innom her i Bournemouth er New Look, River Island, Top Shop og Primark.
Betalte ca 500 norske kroner til sammen for alt dette:

Gleder meg til å shoppe mer, vi skal forresten på shopping i London neste uke!

~ Tine

Heisann! :)

Vi kom fram til vertsfamilien i rundt 7 tiden på onsdag, etter å ha tatt buss fra London Gatwick. Når vi kom hjem viste hun oss rommet vårt og vi fikk en kjempegod te. Resten av kvelden satt vi bare og snakket med dem.

Så tidlig som på torsdag tok vi toget til London, for å dra på sightseeing. Det var kjempevarmt og nydelig vær i London. Det var en del venting og vi gikk mye, men det var verdt det. Når vi kom opp til slottet møtte vi tilfeldig Ross Lynch, som spiller i Austin & Ally eller noe. Det var ganske så fett!

I går var vi på stranden for å lære EF dansen. Når vi hadde lært den så hadde vi en slags sightseeing i kursbyen, og derretter disco.

Stranden var sinnsykt fin, mye finere enn enkelte syden strender.

I dag har vi hatt en foto konkurranse og vært på skolen. Etter det hadde vi "host family evening", men vi fikk låv til å være igjen i byen for å shoppe. Vi kommer til å legge ut bilde av innkjøpene straks.

Vi har det iallefall utrolig bra hær i Bournemouth. Været er veldig fint, noe som er herlig!

Heia

Oi, nå er det rundt 14 timer til vi kjører til flyplassen. Tiden har gått så fort i det siste, føles ut som vi nettopp bestilte reisen jo! Vi kjører til flyplassen litt over 7 tidlig i morgen, i og med at flyet går 09:20 til Gardermoen. Alt er pakket og klart, så nå gjenstår det bare å vente. Jeg tror denne språkreisen kommer til å bli en opplevelse vi aldri vil glemme. En ting vi også gleder oss veldig til er å møte de jentene vi har blitt kjent med på forhånd.

Dette blir braaa!

Hallo!

På instagram vil det legges ut en del bilder, fra under oppholdet vårt i England. Jeg tror det vil komme oftere oppdateringer der enn på bloggen. Om du vil kan du følge oss på 'siriemiliekr' og 'tinelien'. Vi skal få blogget mest mulig og når vi har tid. Det er litt usikkert om vertsfamilien vår har nett, så om de ikke har det får vi kun nett på skolen.

- Hva er din instagram?

Hei!

Tenkte jeg skulle skrive et lite innlegg om hvorfor vi valgte England, fordi vi har fått dette spørsmålet flere ganger. Mange har spurt oss hvorfor vi vil dra på språkreise til England, og ikke til Malta eller USA. For det første så er det mye billigere å reise til England enn til USA, eller til Australia for den del. Uansett hvilken destinasjon du velger, vil det være utrolig mye å oppleve. Jeg liker england veldig godt, og har vært der to ganger før. Aksangen, historien, London og rett og slett den engelske kulturen er helt fantastisk. Britisk engelsk er jo også den gamleste varianten av engelsk, og det er jo her språket kommer fra. Mange tenker kanskje at det er mer å oppleve jo lengre man reiser, men det er det nødvendigvis ikke. Vi kommer til å oppleve helt utrolig mye på 3 uker. Og jeg vil ikke si at du opplever noe mindre ved å dra til England. England er et fantastisk fint land med utrolig mye spennende å se! Hvorfor reise 12 timer med fly når drømmesommeren din kun er en 2 timers flytur unna? Iløpet av reisen skal vi blandt annet til London to ganger og så skal vi også besøke flere kystbyer i nærheten av Bournemouth. Vi skal også på båttur til isle of wight, som er noen øyer som ligger like utenfor Bournemouth med høye hvite klipper. Gleder meg helt utrolig til å oppleve den Engelske sør-kysten!

Her er en video som gir et innblikk av en sommer i England med EF.

Dere kan lese mer om språkreise til England med EF her

Har du vært på språkreise i England, eller har du lyst til å dra?

Heisann! :)

Om 10 dager er vi på vei til England. Hallelujah, tiden går så utrolig fort.

Det er så fint i Bournemouth. I bildet over ser dere forresten skolen vi skal gå på.

Blir så herlig med shopping og sightseeing i London. Og Disneyland i Paris.

Det er bare å legge igjen en kommentar om du lurer på noe. :)

Hei! Her kommer litt info om språkreisen.

Vi skal på språkreise til Bournemouth i England fra 3. juli til 25. juli, altså i 3 uker. Vi reiser med EF, som er et språkreiseforbund. Vi reiser fra Værnes ned til Gardermoen alene. I ankomsthallen på Gardermoen møter vi kurslederen vår, som skal være med oss gjennom hele språkreisen. Her møter vi også de andre som reiser samtidig som oss fra norge, og som har samme kurs som oss. Vi har valgt kurset International med Paris, som vil si at vi skal være i en klasse med folk fra flere forskjellige land mens vi er der nede. Det er jo bra, fordi da får vi brukt språket mye mer! Det er også mulig å velge Classic, som vil si at du er i klasse med bare norske elever. Vi har også med en weekend-tur til Paris. Vi skal til Paris på slutten av turen, vi skal overnatte der i 2 netter og ta fly fra Paris og hjem til Norge. Mens vi er der skal vi på shopping, sightseeing og til Disneyland!! Vi gleder oss helt utrolig.

Men over til kursbyen, nemlig Bournemouth. Bournemouth ligger på sør-kysten av england, og regnes som byen i Storbritannia med det beste klimaet. Bournemouth har en laaang fin strand med lys sand og lyseblått vann. På stranden er det også en pir, som er utrolig fin. Det er også mange shoppingmuligheter i Bournemouth, noe som passer oss utmerket.

I løpet av turen kommer vi til å oppleve så mye fint! Vi skal blandt annet bo hos en vertsfamilie, som vi er veldig spent på. Det blir spennede å bo hos en ekte engelsk familie og oppleve deres kultur. Vi skal også på mange utflukter. Blandt annet skal vi til nabobyen Portsmouth, båttur til Isle of Wight og to turer til London!! Vi skal ha en seightseeing-dag og en shoppingdag i London. Vi skal også på summeranza som er en festival med kjente artister for alle som er på språkreise i England. I år er det Sky Blu fra LMFAO som er hovedartisten på summeranza. Festivalen varer i en hel dag og her vil det være flere konserter og et stort tivoli. Den er forresten i en park i London. Vi har også valgt å ha med fun pack, som vil si at vi får oppleve enda mer! Vi får da en dag i badeland, tur med speed-båt, bowling og lazerspill. Vi valgte å ta med alt av ektra aktiviteter fordi vi vil ha mest mulig ut av reisen. 4 kvelder i uka er det EF disco der vi kan treffe alle ef studentene i Bournemouth. Skoledagen varer i 4x40 minutter hver dag. Vi blir plassert i klasser ut ifra hvilket nivå vi ligger på i Engelsk. Det høres kanskje kjipt ut at vi må gå på skole mens vi er der, men med nye folk fra mange forskjellige land kommer det bare til å bli gøy. Mange av timene vil også foregå utenfor klasserommet, som f.eks å bestille mat på kafeer osv. Vi betalte ca 18-19 000 for stråkreisen som inkluderer i tillegg til selve språkreisen funpack, flybiletter til og fra oslo, summeranza of reise- og avbestillingsforsikring.

Grunnen til at vi valgte Bournemouth er fordi det er en fantastisk fin by med strand og shopping. Vi håper på å få en opplevelse for livet, nye venner fra hele verden og bli bedre i engelsk. Vi har allerede blitt kjent med 7 andre jenter fra forskjellige steder i Norge, som vi gleder oss til å møte. Vi gleder oss helt utrolig til å reise nå, er bare 19 dager igjen til vi står klar for avreise på værnes! Hvis noen har spørsmål angående språkreisen er det bare å spørre i kommentar feltet, vi vil svare så fort som mulig.

Har du spørsmål angående språkreisen?

Hallo!

Nå er det bare 22 dager til jeg og Tine drar til Bournemouth. Jeg er så gira på å dra, gleder meg helt utrolig mye. Når vi bestilte var det cirka et år igjen, og nå er det kun 22 dager! Tiden har gått sykt fort, og om bare tre uker reiser vi. Det blir så godt å komme seg bort litt, oppleve noe nytt og ha det morsomt med nye mennesker. Vi har allerede blitt kjent med 8 andre jenter, som har dannet en "gjeng" kan vi si. Blir nok koselig å møte dem også! :)

Skal du/har vært på språkreise?

~ Siri Emilie

Ditt navn her

Hei, på denne bloggen vil du finne informasjon om EF språkreiser. Du vil også lese om vår reise til Bournemouth og Long Beach.

Legg meg til som venn

· Januar 2016 · Desember 2015 · Oktober 2015 · September 2015 · August 2015 · Juni 2015 · Mai 2015 · Mars 2015 · Februar 2015 · September 2014 · August 2014 · Juli 2014 · Juli 2013 · Juni 2013

· Bilder fra reisen · Blogg · EF CREW · Forberedelser · Long Beach 2015

Søk i bloggen

Linker

· blogg.no · Få din egen blogg!

Design

Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger på
blogg.no og annonser på bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktør for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.